29 Haziran 2014 Pazar

sempatik avustralya hayvanları :)

sanırım Avustralyada yaşayan hayvanlara karşı bir sempatim var.
geçen gün farkettim bunu. internette gezinirken bir hayvan resmi gördüm.
adı quakkaymış. başladım araştırmaya. avustralyada yaşadığını öğrenince anladım sempatim olduğunu :)

quakka
türkçe pek açıklama bulamadım ne yazıkki :(
dünyanın en mutlu hayvanı diye biliniyor :)

baksanıza şu resme gülüyor :)
sevimli şey :)
boyları en fazla 90cm oluyormuş , oda kuyruklarıyla birlikte ölçülürse.

koala
aborjin dilinde su içmeyen anlamındaymış. koalalar okaliptus ile beslendiklerinden dolayı su ihtiyaçlarınıda buradan karşılıyorlarmış. çok nadir su içerlermiş.
uyuşuk ve uykucularmış :)

wombat
kıyamam bunlar küçük ayılar gibiler :)
boyları 120 cm oluyormuş.


dingo
bir yaban köpeğiymiş.
adını duyunca çok şaşırdım.
hani bizimkiler derler ya dingonun ahırımı burası!
yahu dingo bildiğin köpekmiş :)

ornitorenk
ördek gagalı , kunduz kuyruklu bir memelidir.
erkeklerin ayaklarında zehiri vardır.
üstleri kürkle kaplıdır.

kanguru
yavruları doğduğunda 2 cm boyunda 1 gr ağırlığındadır. yavru kesenin içinde meme bulur ve onu oraya sığmayacak kadar büyüyene kadar hiç bırakmadan emermiş.
avustralyanın en sevimli güzel hayvanıdırlar :)

6 yorum:

  1. sana ödül verdim kiiii amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. samimiyet ödülü çokk çokk teşekkür ederimmm tatlım :)

      Sil
  2. ayy ornitorenk çok farklıymış.Saol öğrettiin için bebimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevaplamam biraz geç oldu özürler...
      önemli değil canım :)

      Sil

bunlarada bakın :)

link