3 Nisan 2014 Perşembe

kader...

sevgilim bana birgün bir anı anlattı.
kadınla adam birbirlerine aşık olurlar. adam ben hastayım 3-4 yıllık ömrüm kaldı demesine rağmen evlenirler. evliliğin meyvesi olan birde çocukları olur. bir kaç yıl sonra adam vefat eder. bir süre geçtikten sonra kadın başkasıyla evlenir ama evlendiği adam çocuğu istemez. çocuk anneannesinde büyür
sevgilim bana anlattığında kadına sinirliydi.
hadi evlendin çocuk neden yapıyorsun , o çocuğu neden babasız büyütüyorsun diye söylüyordu.
ben bu bölümde biraz romantik yada kadınca düşündüm ve kadını savundum ama devamında çocuğunu bırakmasına bende içerledim.
romantik bakış açım şu nedenle = aşk
belki kadına en büyük armağan o çocuk olmuştur. sevdiği adamdan dünyaya bir çocuk getirmek , o çocuğa baktığında sevdiği adamı tekrar tekrar görmek ...

kadın ve erkeğin olaylara bakış açısı biraz farklı olabiliyor
hangi düşünce doğru hangisi yanlıştır bilinmez. anca başına gelen bu konuda karar verebilir uzun uzun düşünerek...
birden alevlenip o kadına kızmamak lazım. kimbilir o zamanlar ne düşündü. kendimizi onun yerine koyup düşünmek gerekir.
derin bir konu değil mi ?
dileğim böyle bir olayın başımıza gelmemesi...

bazen kaderimizi yazabiliriz belki ama kaderden kaçamayız.

annem 25 yaşında genç bir kızken görücüler gelmiş. talip olan beyin mesleği polismiş. annem beyin polis olduğunu öğrenince aynen şöyle demiş ''ben polisle evlenmem , evleneyimde genç yaşta dulmu kalayım''.
bu kelimeler annemin aklına babam öldüğünde gelmiş. içi yanmış annemin. çok büyük söylediğini düşünüp çok mutsuz olmuş.
35 yaşında dul kalmış annem.
gencecik bir kadınken
daha 9 senelik evliyken
8 yaşında bir çocukla bir başına kalmış , üstelik dağ başındaki bir evde.
annemin kaderi buymuş...
dul kalmak...

bir şeylerden istediğiniz kadar kaçın kaderinizse yine sizi bulur...

13 yorum:

  1. Erkekler sanki daha duygusuz yaklaşıyor değil mi ? Konuşunca öyle diyoruz. Kadın açısından bakarsan düşünsenize ölmek üzere olan bir adama eş yuva ve çocuk mutluluğunu tattırmış. Ne büyük bir iyilik. Lakin bir gerçek var duygularımızla hareket ettiğimizde daha çok inciniyoruz. Bazı durumlar buna değer ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katiliyorum erkekler bu konularda daha mantikli hareket ediyorlar. Ama yinede bir cocugun olmasi dunyanin en guzel hediyesi

      Sil
  2. aşk için hem 1. hem 2. evlilik bence,ancak çocuk en büyük aşk değil miydi?şaşırtıcı ve anlaşılmaz bana göre!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocugu birakmasi degilmi ?
      Bende cok yadirgadim...

      Sil
  3. Çocuk yapması güzel bir şey bence de ama o çocuğa sahip çıkmayıp anneannesiyle bırakmak çok acımasız. Bir insan bir erkeği ne kadar severse sevsin çocuğunu nasıl bırakır bunu anlayamıyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede acimasiz bir davranis
      Benim cocugum yokken boyle hissediyorsam cocugu olan bir insan nasil cocugunu birakir anlayamiyorum

      Sil
  4. Zor bi durum tabi. Allah kolaylik versin annene. Bir bayanin maddi ozgurlugu yoksa evlenmeye mecbur. Bizim Turkiyemizde dul kadinlara nasil akildigi belli. Anneninyani bile yabancidir esin yoksa.Allah' im kimseye yasatmasin bu aciyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turkiyede bu boyle maalesef dul bir bayan olarak yasaman cok cok zor... Hickimseye yasatmasin Allah'im

      Sil
    2. what is "Masia God"?

      Sil
  5. Kim ne yaşıyor bilemeyiz ama babasız bri çocuğu bir de annesiz bırakmak pek doğru görünmüyor bana :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiiki dogru degil yanlis bir davranis ;(

      Sil

bunlarada bakın :)

link