12 Ekim 2013 Cumartesi

gelinlik genç kızın yemek günlüğü 2 :)

bu seferki yemek deneyimim etli sarma oldu.
aslında ben bu yemeği hiç sevmezdim ta ki kumburgazda bir evde yiyinceye kadar...
yaz tatilimde sevgilimle günübirlik yüzmeye, kumburgazda bulunan karagül sitesine gittik. orada bir adam deniz kıyısına bırakılmış çöpleri topluyordu , denizin içinden çöpleri çıkartıyordu. bu olay bizim dikkatimizi çekti ve adamla muhabbet ettik. tesadüf odur ki o da çatalcalı çıktı. takdir ettik amcamızı böyle gönüllü işler yaptığı için. amcaya bizim sıkıntımız olan banyoyu söyledik. hani parayla filan bazı yerlerde duşlar vardır belki dedik. ama buralarda yokmuş. amca ''siz gelin benim bahçemde var orada duş alırsınız'' dedi. bizde sevgilimle düşündük biraz yüzsüzlük yapıp kabul ettik.
sevdiceğimle tüm gün denizin keyfini çıkardık.dönüş vakti geldiğinde utana sıkıla amcamızın evini bulduk. bir de baktık amcamız bütün ailesiyle birlikte bahçede yemek yiyiyorlar. amcam hemen kalktı ooo benim hemşerilerim gelmiş diyerek. evin içine davet ettiler orada temiz havlular verip duş aldırdılar. ama biz nasıl utanıyoruz anlatamam. hala düşündükçe nasıl böyle birşey yaptık hayret ediyoruz ama oldu işte :) duştan sonra sofraya davet ettiler. yemekte birde baktım etli yaprak sarma var hiçte sevmemki. oysaki annemin en sevdiği yemektir. dolma için yatılığa giderim der ama ben ıyyyy.... ama hem amcamızın hemde ailesinin yardımseverlik , sevecenlik hallerini gördükten sonra nasıl derim ben bu yemeği yemem diye.
kadıncağız önüme doldurdu Allah'tan yemeklerde baş yardımcım yoğurtta vardı da yiyebildim. sonra bir baktım ki tadı fena değilmiş acaba ben bunu neden yememişim diye düşündüm ve orada dile de getirdim. elinize sağlık ömrü hayatımda ilk defa yedim annem duysa beni öldürür :) dedim.
işte bu maceradan sonra şimdi rejimdeyim diyede herhalde canım istedi ve yaptımmmm...
yaptıktan sonrada anneme tattırdım. annemden geçer not alıncada koştur koştur sevgilime tattırdım :)
bir miktar kıyma
tuz
karabiber
pirinç
domates salçası
yaprak
bütün malzeme bu kadar gerisi becerimize kalmış :)
sevgiler...
afiyet bal şeker olsun...
belki canınız çeker sizde yaparsınız !!!
dip not : azcık yapmama rağmen bayaa uğraştım ilk yaptığım için. şekkilleride biraz garip oldu ama sevgilim çook beğendi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bunlarada bakın :)

link