20 Aralık 2013 Cuma

hayalimdeki kentler * hollanda ***Yüzlerce kanalın içiçe geçtiği bir masal***


Hollanda yı sadece Amsterdam dan oluştuğunu sananlar var ! sinir oluyorum. tamam güzel şehir en güzel müzeler , sokaklar , lokantalar filan hep orada ama bir ülkeyi tanımaya yetermi?
bence yetmez !
genede benimde yazım büyük ihtimalle Amsterdam dan olucak :)
Hollanda konusunda kendime güvenemiyorum. heryerini her metrekaresini gezmek isterim...
güvenemediğim bir başka konu ise YEMEKLER...
annem bana hamileyken bile drop (hollanda şekeri) aşermiş...
eee... ben sevmiyimde kim sevsin :)



hatta pazarlarda bile satılırmış. gitsem oraya bir bavul drop alır gelirim herhalde :)

Hollanda nın sevdiğim tadlarından bir taneside patat friet yani bizim burada çakmasını yiyip beğendiğimiz patat...
annem anlatır orada envayi çeşit sos varmış , patatesler bile değişik anneme göre...
yemede yanında yat hımmmm...


Hollanda yı sanki gitmiş , gezmiş gibi tanıyorum. nedeni ise annemle saatlerce bilgisayar başında annemin gittiği yerleri incelemek. (yolları bile inceledik) tabii annemin fotoğraflarındanda bakarak. eski hallerini bile biliyorum. yenileride google saoğlsun oradan bakıyoruz.
çook gitmek istiyorum....
çooooook.........

Giethoorn

Ulaşım kayıklarla veya yaya olarak sağlanıyor. burada oturanlar veya ziyaret amaçla gelenlerin hepsi araçlarını girişte bırakıp öyle girebiliyorlar.
insan yaşlanmaz böyle bir yerde :)
ne güzel bir yer...
masallardaki gibi...


Amsterdam

peynir fabrikası hımmm... bize her yıl gelenlerden biliyorum müthiş lezzetli peynirleri var. azcık azcık yiyiyoruzki hemen bitmesin :) Türkiye'de fahiş yüksek fiyatları var maalesef :(

kanallar turu sizcede çok zevkli değilmidir ?
hem o güzellim evleri görüceksin hemde romantik anlar yaşanacaktır...
 
eee kanallarla gezdik birde bisiklette ara yollarda sakin sakin kafa dengin bir insanla gezintiye çıkmak :)
bir blogda okumuştum : daha önce hiç görmediğim kadar bisiklet çeşidi gördüm diye :)
annem bunu onayladı envayi çeşit bisiklet  bulunmaktaymış , bize sadece kiralamak ve gezmek düşüyor :)
van gogh müzesi

başlıca ziyaret edilmesi gereken yerlerden
saatlerce kuyruk beklesemde ki bekleniyormuş kesinlikle girmek isterim


rijksmuseum

bir sürü sergilerin olduğu süper bir yermiş

eğlencelerini saymakla bitmezmiş
özellikle gece hayatı
gidenlerin yalancısıyım :)

I AMSTERDAM

uğrak fotoğraf yerlerinden tabiiki bende olsam çektiririm gezmekten ve yemekten fırsat bulursam tabi :)


şu güzel fotoğraflara bakın içiniz gitmiyormu ?
benim gidiyor valla...


schiedam
annemin yaşadığı yer
okulunu okuduğu , genç kızlığının geçtiği ve çok sevdiği yer :)
bu evlerin biraz arkasında oturuyormuş anneciğim.
bu sokağa benzetti annem...
aklında en çok kalanlardan bu açılabilen köprüler kalmış.
gemiler geçsin diye köprüler açılabiliyormuş.
birde arada bir gelen lunapark kalmış aklında...
eğlenirlermiş :)
bu da evlenicek çiftlerin seçtiği güzel bir yapıymış.
çok güzel bir yapı çok sevdim...

nerdin çıktı şimdi bu Hollanda diyebilirsiniz. gitmeden görmeden yazmak :) biraz ironik ama rüyamda gördüm dün akşam sevgilim düğün hediyesi bilet almış gitmişiz balayına ben sevinçten ağlıyorum o kadar sevinmişimki...
bundan ötürü yazmak istedim
dilerim gidebiliriz :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bunlarada bakın :)

link